TERKINI :

Friday, June 24, 2011

Jadikan esok SABTU sebagai hari KUNING anda...!!!!

Jangan lupa pakai baju kuning esok

Harakahdaily melaporkan:
KUALA LUMPUR, 22 Jun: Sebagai suatu usaha menyahut seruan himpunan aman Bersih 2.0 yang bakal diadakan pada 9 Julai ini di ibu kota, Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan menyarankan seluruh warga pemuda PAS di semua peringkat termasuklah anak-anak muda yang prihatin agar menjadikan 2 Julai ini sebagai Hari Pra Bersih 2.0 dengan memakai baju Bersih 2.0 yang berwarna kuning.................Hrkh.
Aku sokong sangat cadangan ni, malah kalau boleh bukan pada 2 Julai nanti ja, kalau boleh hari Sabtu ni pun kita dah mula ramai-ramai pakai.

Macam yang aku cadangkan dalam tulisan aku sebelum ni kat sini, betapa lah cantiknya kalau semenjak lepas muktamar PAS hari tu lagi diarahkan semua ahli dan penyokong PAS terutama sekali penyokong tegar Mat Sabu yang kaki demonstrasi pakat-pakat pakai baju Bersih setiap hari Sabtu.

Kita boleh bayangkan di stesyen bas ramai yang pakai baju kuning, di market ramai yang pakai baju kuning di supermarket pun ramai pakai baju kuning malah di semua tempat tumpuan orang-ramai, ramai yang pakai baju kuning.

Lagi lebih menangkap kalau bukan setakat pakai baju warna kuning tapi pakai baju BERSIH. Kalau setakat sorang-sorang pakai baju tu, mungkin la ada yang rasa segan, tapi kalau dah ramai nak segan apa lagi, malah sepatutnya bangga pakai baju tu.

Lagi cantik la hari Sabtu tu selain pakai baju Bersih macam yang aku cadangkan sebelum ni kat sini, kalau Pemuda boleh buat program sebarkan risalah berkenaan BERSIH. Risalah pasai tuntutan bersih, risalah yang ceritakan hak untuk berhimpun yang tertulis jelas dalam perlembagaan.

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...