TERKINI :

Monday, May 23, 2011

Bila SETPOL membebel habis 1Kedah dia bidas.. baguih baguih baru UMNO ada akai..

Lamanya Tak posting...macam-macam hal

UUM.

Sejak UUM senyap, saya pun senyap! Tup-tup malam Rabu lepas kawan di SADA telefon, paip UUM dan meletup-letup tak dapat tampung kemasukan air seperti yang diminta, 13 juta liter padu sehari. Bila loji Padang Sanai mula beroperasi pada 15hb, kawasan yang ada masalah dulu banyak dah selesai. Oleh kerana orang-orang besar UUM dan lajak cakap sebelum ini bahawa depa tak ada masalah dari segi infra, yang bermasalah ialah SADA, maka bila paip meletup, cepat-cepat depa kata mantainance biasa saja! Meletup tempat lain kot??! Alah bang...semua orang tau... upgrade lah! Jangan malu-malu! Orang kat luar ni nak senyum saja. tak kata apa-apa pun. lain kali jangan pakai baju UMNO untuk tadbir institusi macam UUM.


Haaaa...jangan tak tau pulak! KPT sudah merayu untuk kurangkan cukai tanah UUM...kan ramai dok kata Kerajaan Pusat tak berduit sekarang ni, terpaksa merayu dari Kerajaan Negeri untuk kos serendah RM1.7 juta... kecik laaa kalau nak banding dengan income dan pertumbuhan yang diwar-warkan... nak syarah apa lagi...bajet 300 juta setahun pun tak cukup nak bayaq cukai tanah. Menteri Pengajian Tinggi tentu kena belasah dalam mesyuarat kebinet nanti...tunggu laaaaa!

FB vs Blog
Banyak juga kawan-kawan komen saya tak aftif di Fb...tempat orang cerita semua hal sekarang ni. Terima kasih lah. Prihatin la tu. Bila mula cerita di Fb, blog pulak terbengkalai...masa ada banyak tu saja...capai satu luruh satu...nasib badan lah. Ramai juga dok tanya bila nak update blog, saya kata blog orang tak tengok dah la ni...semua main fb. Masa fokus blog, orang kata pulak tak aktif fb, media perdana sekarang. Ok, nanti kita cuba dulu...mana yang sempat. Fb generasi Y (mobile), Blog generasi X...outdated! Hah! penin...

Manifesto

Alhamdulillah, laporan penuh manifesto dah siap edit dan update, dah hantar cetak...YB Dato' Amir dah bentang dalam ijtima'. Sehari dua lagi keluarlah di pasaran...Percuma! Ada peningkatan dari mula saya post dlm blog sampai sekarang , percentage pelaksanaan sudah berubah...kalau bagi masa lebih lama...tentu lebih banyak dapat dibuat...tahniah kepada semua yang bertungkus lumus bekerja untuk menunaikan amanah! UMNO? Heh barang sudah tentu depa kondem, peduli apa sangat, itu manifesto kita, kita yang laksana, depa mana tau. Kalau depa tak komen baru kita pakat hairan...kalu hentam gila-gila, laaa...nak pelik apa, memang keja depa....Pembangkang lah katakan!

OPS! Terbaca dalam akhbar tadi Rozai kata pemuda UMNO Kedah, khususnya Pemuda UMNO Pendang kena bersedia menghadapi pembangkang! Aik! Nak lawan sama sendiri ka? Pembangkang di Kedah ni ialah BN...kot mana Rozai boleh silap cakap ni. PAS dah jadi kerajaan...dia tak sedaq lagi paaaa. Patutlah duit yang pinjam untuk buat bangunan UMNO Pendang tak bayaq-bayaq, dia lupa!

Harian PAS Pusat melawat Kedah.


Alhamdulillah, Presiden, Timbalan presiden, Naib-Naib Presiden dan semua pembesar parti dapat dibawa melawat semua tempat yang dijadualkan. Memang nak bawa tengok banyak lagi pencapaian Kedah di bawah PR ni, tapi masa tidak mengizinkan. Dalam masa 2 hari satu malam, Kuala Lumpur dapat melihat dengan jelas apa telah berjaya dibuat di Kedah. Presiden sangat berpuas hati dengan pencapaian Kedah, yang agak kurang diberi publisiti sebelum ini. itu baru 3 tahun...kalau sepenggal lagi, colourfull lah Kedah!

Duit Senggara Jalan JKR di Selangor dan Kedah tak diguna dengan betul - Shaziman Abu Mansor

Apa kata kita tanya negeri-negeri lain, lagu mana depa belanja duit tu? Dato' Phahrolrazi, EXCO yang jaga bab JKR kata lagu mana kerajaan dulu belanja duit tu, lagu tu lah kitapun... sebab apa... Pegawai-pegawai JKR, UPEN, Kewangan yang dok mengurus atoq duit tu pun orang yang sama, guna prosedur kewangan yang sama, tatacara perbelanjaan kewangan yang sama, pekeliling yang sama... dari dulu sampai laaa ni..tak ada arahan untuk ubah apa-apa pun! Pasai apa Selangor dan Kedah saja... awat? ada perubahan yang Kedah dan Selangor tak update ka? Ish!Ish! Musykil! Musykil!

Oh! Rupanya depa nak divert tu dari akaun kerajaan negeri ke akaun lain...Laaa...awat tak habaq terus terang. Berlapik-lapik la pulak Shaziman ni punnn... kalau masuk akaun kerajaan negeri Ketua-ketua Bahagian payah nak atoq projek, nak agih sama-sama depa dan kawan-kawan. Dato' Shaziman! kalau dulu kawan tu yang ada mesin dan alat2 jentera berat buat jalan, la ni pun depa juga la dok buat jalan tu...orang lain tak dan lagi nak beli mesin-mesin mahal tu...jangan takut! Orang PAS tak larat beli stamroll pun... lagipun, stamroll bukan buleh trekta bendang...nak beli buat paaaa...ada menatang berat tu pun, menatang boh tar pulak tak dak, akaun hutang di kuari pun tak dak, tektenoon pun tak dak...orang yang asal2 ada pekakas tu juga la dok buat keja ni.,..bezanya mungkin...tak dak ashoookk kat ketua bahagian! Tu saja..dato' selesai kot lain laaaa...bagi la sikit yang dok taruh tu.

Video Pun Basi

Heran juga! benda besaq, bahan penting, peristiwa sejarah, dan modal paling besar tiba-tiba jadi sunyi dan sepi...tak bermaya. Video seks yang dikatakan melibatkan bakal pemimpin negara Islam tersohor di dunia tiba-tiba senyap! Aik...Heran! mana pi dah tukang-tukang salak dan tukang selak? Dok sibuk rakam adegan yang lain pulak ka? Please make sure....ha ha ha ... perut tak buncit, tetek tak landoq! Jangan sampai tokey hampa naik basi sudah...

PRU-13

Dah tak lama dahhhh!!! Ada kemasukan besar-besar di Kedah, Selangor dan Perak...AWAS! Derih Jusoh jadi pengarah laa ni..dia dah buktikan kejayaan di Terengganu tahun 2004. Mudus operandinya sama. Ada masa lagi niii...cepat cari pi tolong daftar pemilih baru.


Undi POS mansuh...hanya untuk yang sedang bertugas di perbatasan sahaja. yang kerja rutin di kem, yang sedang jadi admin, pegawai-pegawai yang jaga pusat-pusat latihan, pelatih, dok atas kapal yang tak belayar...dah kena undi macam orang awam..Macam mana tu? tak jelas lah SPR. Dulu pun, masa depa mengundi, agen kita tak leh cek nama, boleh tengok kot jauh saja walaupun dibenar masuk ke kem...la ni macam mana pulak? cuba habaq bagi jelas sikit! Jangan pulak mengundi secara awam di kem Sg layar, pi kira di UPU Kota Aur, Sik...punggahhh!


esok cerita lain...........ada banyak lagiiiii..

Muhammad Sanusi Md Nor,

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...